Search This Blog

assalamualaikum

bufday

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 15 December 2011

Pelabuhan senja

Pasir nan memutih
Ombak mendesirkan irama
Menggamit aku tetap setia
Biru pantai nan meluas
Langit terbentang
 dekat denganku
Angin bayu mencium pipi
Terasa kebesaranMu Maha Pencipta

Kerdilnya aku di tengah alam
Menjauh aku di sini
Bagaikan perindu setia
Awan memutih
seputih kasihMu padaku
dosa bak buih
Mengharap keampunanMu

Senja melabuhkan tirai
Matahari membenamkan surianya
Malu mendongak ke langit kelam
Bulan menampakkan sisinya
Tanda aku harus pergi
Mungkinkah akan ada saat indah
Dalam hidup menggamit kenangan

Wahai Ya Quddus
Panjang doaku di atas sejadah
Mengharap esok masih ada
Melata di bumi bertaburan mencari rezki
Kasihnya aku padaMu
Melebihi cinta Adam dan Hawa
di sini aku berlabuh di pelabuhan senja.



Nukilan:
Purple Dahlia

No comments:

Post a Comment