Search This Blog

assalamualaikum

bufday

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 15 December 2011

Hati seorang Guru

Hati seorang guru yang begitu tulus dan ikhlas umpama seorang hamba yang taat kepada Sang Penciptanya,tutur katanya begitu menyenangkanku,tingkah lakunya menjadi contoh ikutan semua,andaiku tahu apa yang terlintas dalam hati seorang guru,pasti aku menyayanginya setulus hatiku.
Hati seorang guru ingin melihat anak didiknya ke menara gading,biar sejuta titik peluh mengalir,asalkan impian tercapai,seorang guru yang tidak meminta jasanya dibalas,seorang guru yang tidak meminta dihargai. Oh,andaiku tahu hati seorang guru,dikau pasti tersemat di suatu sudut yang sangat istimewa dihatiku,seorang guru yang hatinya menyintai dan mengasihi anak-anak didiknya melebihi segala di dunia ini. Oh,andainya aku mengerti betapa kasihnya kasihmu padaku melebihi kasihnya seorang ibu kepada anaknya.
Hati seorang guru yang tak pernah mengeluh,yang tidak pernah lelah mendidikku,yang tidak jemu menyebarkan ilmunya,andaiku sedar betapa tingginya budimu,betapa agungnya kasihmu,pasti aku membalas segala jasamu. Tapi,hati seorang guru tidak inginkan pembalasan,melainkan keredhaan dan keberkatan dalam hidup,dunia akhirat. Hanya doa kutitipkan buatmu  yang pernah bergelar guruku.
Oh guruku,andaiku tahu hatimu,pasti aku tak akan mensia-siakan harapanmu,harapan ibu bapaku demi memenuhi impianku sendiri,hati seorang guru yang begitu tulus menyayangi aku.........Oh,guruku andaiku bisa menghebohkan betapa kasihnya kasihku padamu ke seluruh dunia,akan ku lakukannya demimu........Oh,guruku.

                                                                                                        Nukilan:
                                                                                                        Purple Dahlia
                                                                                                        15/12/2011

No comments:

Post a Comment